alles over het masseren van hamstrings

Alles wat je moet weten over hamstrings massage!

Heb je pijn door pijn aan de achterkant van je bovenbeen, ook wel je hamstring genaamd? Een hamstring massage kan voor jou een oplossing zijn en ik zal je in dit artikel uitleggen waarom.

De hamstrings zijn een groep spieren in het achterste compartiment van de dij. De hamstrings bestaan uit de biceps femoris, semitendinosus en semimembranosus spieren. Deze spieren hebben een gemeenschappelijke oorsprong van de zitbeenknobbels, een benige uitsteeksel onder je heupen. De insertie van de hamstring is rond de knieën op twee verschillende punten.

Hamstrings bedekken de achterkant van de dij van heupen tot knieën en helpen de benen te buigen en te strekken. Het zijn omvangrijke spieren en kunnen extreem strak worden door overmatig gebruik van spieren, sportblessures en langdurig zitten.

Dat is één van de momenten dat je een hamstring massage kunt gebruiken.

Massage hamstring: wat zijn de voordelen?

De hamstring massage kan op meerdere niveaus heilzaam zijn voor ons lichaam (B). Hamstrings-massage helpt op veel manieren spierstrakheid te verminderen, wat een aantal belangrijke voordelen heeft. Deze zal ik hieronder met je delen:

Ontstressen van de hamstring en het lichaam

Het masseren van de hamstrings kan je helpen de spanning te verbreken en de spanning in de spieren en pezen te verminderen. De massage helpt bij het verminderen van melkzuur in de hamstring die pijn kan veroorzaken. Een hamstring massage vermindert ook stress doordat ons lichaam en mentale welzijn met elkaar in verband staan.

Verbetert de bloedsomloop

Hamstring massage kan de hoeveelheid bloed naar deze spieren stimuleren, wat gezondheidsvoordelen biedt. Een verhoogde doorbloeding zorgt onder andere voor meer zuurstof en betere voedingsstoffen.

Lost het littekenweefsel op

Hamstring massage helpt bij het afbreken van de mogelijke verklevingen die zich kunnen vormen na een blessure. Het helpt om het littekenweefsel en extra afval van cellen uit dat gebied op te lossen. Ook kan een hamstring massage helpen om cellulitis te behandelen.

Verbetert de flexibiliteit

Een massage voor je hamstrings versterkt de spieren en helpt een breed bewegingsbereik te bereiken. Het verbetert de flexibiliteit van spieren en gewrichtsbewegingen in onze benen. (B)

hamstring massage uitvoeren

Wanneer een hamstring massage niet uitvoeren?

Er zijn ook momenten dat je een hamstring massage beter niet uit kunt voeren en dat is in de volgende situaties:

  • acuut letsel
  • spier- of peesruptuur
  • kneuzingen
  • breuken

Hoe je een massage voor je hamstrings zelf thuis kunt doen

In dit gedeelte wordt besproken hoe je thuis een hamstringmassage kunt uitvoeren voor jezelf of je partner. Terwijl we de hamstrings masseren, werken we de oorsprong en aanhechtingen van deze spieren uit.

  1. Begin met het aanbrengen van veel massageoliën die wrijving verminderen en de huid verjongen.
  2. De persoon die de massage krijgt, gaat op de buik op een massagetafel liggen.
  3. Begin met eenvoudige opwarmingsbewegingen met de duimen van één hand, gevolgd door handpalmbewegingen van de andere hand op de achterkant van de dijen. Het gebruik van voldoende kracht en diepte zal nuttig zijn.
  4. De volgende stap is om het been volledig te strekken (iets van de tafel af) en te beginnen met het masseren van het been vanaf de achillespees (gelegen net boven de achterkant van de hiel) langs de kuitspier.
  5. Besteed speciale aandacht aan de invoegpunten van deze spieren. Gebruik je vingers om de achterkant en zijkanten van de knieën te masseren.
  6. Het volgende gebied om te masseren is het heupgebied. Lokaliseer het benige uitsteeksel dat de zitbeenknobbel wordt genoemd en wrijf erover met behulp van grijp- en schudbewegingen.
  7. Vraag nu de persoon die de hamstring massage krijgt om naar een rugligging te gaan, de knie te buigen, de zij aan één hand te stabiliseren en de hamstrings te masseren.
  8. Geef ten slotte de hele dij een trillende vibrerende bewegingsmassage. De gehele sessie duurt ongeveer 15 tot 20 minuten.

Je kunt massage apparaten voor thuis meenemen, zoals een gun voor massage of foam roller voor moeiteloze en ontspannende resultaten. Deze stimulators gebruiken vibratietechnieken die de handbewegingen van een professionele therapeut nabootsen.

Conclusie

Een massage aan je hamstrings helpt spierspanning en pijn in het achterste compartiment van de dijen te verminderen. Deze massage verbetert de bloedcirculatie naar dat gebied en verbetert de flexibiliteit van de spieren en aangrenzende gewrichten. Als je het proces soepel en tijdbesparend wilt laten verlopen, kun je profiteren van professionele massage apparaten en dan met name beenmassage apparaten of bindweefselmassage apparaten om je hamstring goed aan te pakken.

+ berichten

Hey daar! Ik ben Asadullah, en mijn hart klopt voor de gezondheid van de mens. Deze passie bracht me ertoe om de studie Geneeskunde te volgen aan een vooraanstaande universiteit. Wanneer ik niet studeer, schrijf ik met veel plezier artikelen over gezondheidsthema's om iets bij te verdienen. Ik ben blij om deel uit te maken van het Mindsetking team, want hier kan ik mijn liefde voor gezondheid en schrijven combineren, en het is geweldig om te weten dat mijn bijdragen anderen kunnen helpen en inspireren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *